dimarts, 30 d’abril de 2013

diumenge, 14 d’abril de 2013

Un bonic regal...

Us deixo amb un bonic vídeo, un vídeo que parla del respecte , un vídeo on es valoren les diferencies, un vídeo que ens transmet positivisme, un vídeo que de manera dolça ens emociona... 


Espero que us agradi! 




Petonets!

Jugar amb les emocions

L'altre dia buscant material vaig trobar un joc per treballar les emocions; pels més petits és necessari que els adults estiguem al seu costat per anar-los guiant, però els que ja saben llegir i tenen un bon domini de l'ordinador ho poden anar fent sols!
Jo ho he de dir, durant una estoneta vaig estar com si fos una nena i vaig passar per les sis activitats que es plantegen. És un recurs més per tenir present i com sempre a partir d'ell es pot fer d'una manera o d'una altra i perquè no, extreure'n idees extra!!!

Espero que el recurs us agradi!!!

CLIQUEU AQUÍ PER ANAR AL JOC


Petonets!!!


diumenge, 7 d’abril de 2013

Un bon regal per Sant Jordi!

Amb l'abril ja començat tots esperem un dels dies més bonics de l'any, el dia de Sant Jordi, el dia dels llibres i de la rosa, dia de llegendes, contes, cançons... dia ple d'emocions i sentiments a flor de pell.  Dia en què els llibres es converteixen en els màxims protagonistes, personalment per mi qualsevol dia és bo per comprar llibres... però, bé, aquí ja no hi entrarem, avui simplement us vull recomanar un llibre, per si algú encara no té clar quin llibre poder-se comprar o bé regalar! 

Aprendre i ensenyar amb benestar i empatia- La formació emocional del professorat
Ed. Octaedro


És un llibre que hauria de convertir-se en una lectura obligatoria per a tots els mestres, un llibre que ens permet reedescobrir o bé descobrir que és l'educació emocional, un llibre que ens parla d'emocions i educació, que ens parla de l'educació de les emocions i de la salut psicològica i del centre educactiu, ens dóna les claus per a crear centre emocionalment intel·ligents, ens facilita recursos per al creixement emocional a l'aula, parla d'estils educatius... en resum ens dóna les claus per ajudar-nos en el dia a dia i fer veure aquells persones que encara dubten de la importància de l'educació emocional o creuen que simplement es tracta de dir estic content o trist... és un dels llibres que tots els mestres hauríem de llegir i prendre nota de tot allò que ens ajudarà a millorar com a persones i per tant també ens ajudarà a formar millor als nostres alumnes. 
Els autors del llibre són mestres, professors, formadors...i que han investigat, experimentat i demostrat la importància de l'empatia, el benestar, l'educació i gestió de les emocions, etc.Tenim Pere Darder, Ferran Salmuri, Mariano Royo, Anna Carpena, Josefina Sala, Lourdes Marzo i Marta Albaladejo que ens els diferents capítols comparteixin tot el seu saber!

El primer dia que vaig veure el llibre em va cridar de seguida l'atenció, no ho sé, sovint veiem llibres que pel títol ja ens semblen atractius i aquest n'és un d'ells i més quan vaig veure que entre el autors i havia l'Anna Carpena i la Marta Albaladejo, de les quals sóc seguidora (en breu tinc un entrada preparada d'aquesta última i un dels seus llibres)
La lectura és àgil i ràpida i a part de ser més que útil per mestres també ho és per aquelles persones (per sort cada vegada n'hi ha més ) que són conscients de la importància de les emocions  i la seva gestió. 

Podria escriure molt sobre tot el que vaig anar marcant i emmarcant, però llavors no tindria gràcia, cal que sigueu vosaltres mateixos el que aneu descobrint que vol dir aprendre i ensenyar amb benestar i empatia... això sí, us deixo amb un petit fragment que em va encantar i que evidentment tinc emmarcat i que a moltes agendes hauria d'estar enganxat com a objectiu del curs! ;) 



Petonets!

dissabte, 6 d’abril de 2013

El conte de la felicitat




" En certa ocasió, es van reunir els déus per crear l'home. Van pensar de crear-lo com ells, però es van adonar que llavors déus i home serien igual, tindrien el mateix cos, força i intel·ligència i això no podia ser possible! Van decidir llavors que havien de pensar en alguna cosa que els fes diferents, però quina? 
Després de molt pensar, un d'ells va manifestar: Ja ho sé! Els traurem la felicitat. Però el problema serà on amagar-la perque no la trobin mai.
El primer va proposar d'anar-la amagar al cim de la muntanya més alta del món, però una va contestar que no ja que era possible que algú  pogués pujar i trobar-la i llavors tothom sabria on era!  
Seguidament un segon va suggerir que es podria amagar al fons del mar, però és clar un altre va responde, no! podrien fabricar una embarcació capaç de navegar sota de l'aigua... 
Un tercer va proposar d'amagar-la en un planeta llunyà, però també va haver algú que va replicar i va dir que es podrien construir una nau capaç de solcar l'espai i arribar a la felicitat. 
Què complicat era això d'amagar la felicitat fins que finalment un va exposar: I si l'amaguem a dins d'ells mateixos? Estaran tan ocupats buscant-la per fora, que no se'ls ocorrerà mirar a dins d'ells.
Tots van estar d'acord amb aquesta ide, i des de llavors a vegades les persones es passen els dies buscant la felicitat sense saber que la portem dins nostre!!! "


En una entrada anterior us vaig presentar un material: Eduioga, un joc de ioga per treballar amb els més petits. El joc consta de targetes amb postures de ioga, exercicis de respiració i dos contes i un d'ells és el : El conte de la felicitat, un conte breu, però senzill i delicat i que permet un moment de reflexió. 
Sovint parlem de la felicitat, parlem del que significa ser feliç i com aconseguir-ho i  com sempre els petits d'una manera màgica troben la felicitat en petits moments: jugar a futbol, dibuixar, anar a l'escola, estar amb la família... com sempre passa en moments de conversa els petits acaben fent-nos veure que podem tenir la felicitat més aprop del que nosaltres ens pensem. La felicitat no és tenir tot el que volem, sinó que estimar i valorar el que tenim, per petit que sigui. Ser feliç és gaudir de cada instant com si fos l'últim, ser feliç és  compartir, sentir, viure...ser feliç i permetre que els que estan al nostre voltant ho sigui ha de ser un dels màxims objectius de la nostra vida.
Amb els petits després de la conversa i reflexió del conte vam pintar un cor gegant, uns van dibuixar-hi, altres simplement van pintar el seu trosset de colors... l'important però és que tots junts vam compartir un moment ple de felicitat!



I per acabar la sessió vaig presentar el pot dels bons moments, un pot ple de felicitat, un pot on anirem afegint els bons moments (es poden escriure o bé, com en el meu cas dibuixar)! Reflexionar sobre el que anem fent i vivint ens ajuda a fer-nos conscients dels moments de felicitat que anem vivint!


El pot dels bons moments

... bon moments


I recordeu... 




Petonets!

dilluns, 1 d’abril de 2013

EL MEU PRIMER PREMI




Abans de marxar de vacances vaig rebre el meu primer premi al blog, sí, la veritat és que em va sorprendre i fer molta il·lu! Havia vist en altres blogs el tema dels premis, però mai havia pensat que en podria rebre un i mira... gràcies a la Carme del blog FER DE MESTRES ja tinc el meu primer premi, el Premi Liebser Award, d'origen alemany i que en aquesta llengua vol dir: Premi al més estimat i que va sorgir amb la intenció de reconèixer la tasca dels nous blogs i donar-los a conèixer per la blogosfera! 
Des d'aquí un cop més li dono les gràcies a la Carme per pensar en el meu petit i estimat blog!!! GRÀCIES!!!


Les condicions que s’accepten en rebre el premi són:
·        Anomenar i agrair el premi a la persona o bloc que l’ha concedit.
·        Respondre les onze preguntes que es formulen.
·        Concedir el premi a onze blocs amb menys de 200 seguidors/es.
·        Visitar els blocs que han sigut premiats conjuntament amb el teu.
·        Informar als blocaires del teu premi deixant-hi un comentari al seu bloc.

1.   Per què vas decidir crear un bloc i quan vas començar? 

Vaig començar el blog l'estiu passat just en acabar el curs i ho vaig fer amb la intenció de fer un recull dels diferents contes i activitats d'educació emocional que havia anat treballant al llarg dels curs. Vaig tenir la necessitat de buscar un raconet on deixar i compartir tot el que havia anat fent i aprenent. 

2.   Si no escrivissis sobre el temes que tracten el bloc, sobre què escriuries?
... doncs segurament que parlaria de diferents temes d'educació, reflexions... mai m'ho he plantejat!!! 

3.   Quin és el teu post preferit? Per què?
El post que vaig fer a partir d'un vídeo que vaig trobar: La primera: COMENCEM ja que és l'inici d'aquesta aventura i l'última entrada,ELS DIES PASSEN , perquè vaig expressar molt més del que pretenia en un primer moment. 

4.   Què t'aporta tenir un bloc?
Reflexionar sobre el que vaig treballant i aprenent.

5.   Què és el que més t'agrada del món 2.0?
Permet descobrir i compartir amb sol clik

6.   Com planifiques els continguts i temes pel bloc?
Acostumo a escriure sobre el que vaig treballant o bé sobre allò que em crida l'atenció; recullo imatges, vídoes, contes... i vaig publicant, no tant sovint com voldria, però m'organitzo quan tinc temps lliure.

7.   Tenies entre mans altres noms pel bloc abans de decidir el que té?
No! Va ser el primer que em va sortir i agradar. 
8. Si preguntes a la gent que et coneix. Què em dirien de tu?
En un primer moment sóc molt tímida i observadora, necessito sentir-me segura i còmoda per deixar-me anar... 
Sóc molt tossuda i força perfeccionista, m'agrada l'ordre i m'entrego al 100 per 100 en tot el que faig!
9.   Què fas durant el teu temps lliure?
En el temps lliure m'agrada gaudir dels meus, llegir i a l'estiu m'encanta el sol!!! 

10. Quin consell donaries a les persones sobre el món dels blocs?
Què és un món que enganxa!

11.  Has viscut algun afer important a partir del bloc? 
Moltes persones s'han interessat pel tema de l'educació emocional a partir del que he anat escrivint i altres diuen que han m'han descobert una mica millor!!! 

Els blocs a qui atorgo el Premi Liebster Award són:



Petonets per tot@s!!!!