dimecres, 11 de març de 2015

Seguim gestionant, buscant i aprenent...

Hi ha dies en què  més que en d’altres t’adones de la importància de la nostra feina com a mestres, t’adones que tot allò que fas, dius, expliques ...  influeix d’una manera abismal en els nostres alumnes, tan positivament com negativament! Som el seu model, la seva guia, el seu referent i penso que ho som sigui quina sigui l’edat dels alumnes, siguin d’infantil, de primària o de l’ESO, som per a ells algú amb qui comparteixen hores i hores, som els que de bon matí els rebem i comencem la jornada, som els que durant el dia els hem de fer somriure,  som els que els hem de transmetre seguretat, som els que hem d’ajudar-los en els entrebancs que es vagin trobant, som els que hem de fer-los sentir segurs, únics i especials i això ho hem de fer siguin grans o petits.

Avui casualment he trobat un programa de Redes (dels molts que hi ha)  que m’ha induït a preparar un article ple de preguntes, algunes amb respostes evidents, altres amb respostes per discutir... qüestions sobre la importància de la meditació i la respiració, essencial per iniciar una tasca i afavorir l’adquisició tant d’aprenentatges com valors,  la importància d’ajudar a gestionar les emocions, no prohibir-les, sinó que en el cas de les emocions negatives afavorir que quan aquestes apareguin no estiguin més presents del necessari,  preguntar-se també si l’educació emocional comença a l’escola o quan comença ? 





Un cop més queda evident que l’aprenentatge social i emocional ha d’estar present en el dia a dia de l’escola, que l’empatia, l’alegria, els somriures, la felicitat... partir d’un excel·lent per arribar ser súper excel·lent  és una gran manera de motivar i ajudar!


Petonets! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada