dimecres, 4 de juliol del 2012

Com em sento avui?

Com em sento avui? Avui em sento feliç, estic contenta... sí, i ho sé perquè tinc ganes de somriure, perquè estic de vacances! Altres dies potser respondria estic trista, enfadada... i explicaria el perquè... però a vegades resulta una mica difícil definir com ens sentim i més si no tenim les eines necessàries per aprendre a reconèixer el que ens passa a dins, per aquest motiu és essencial iniciar aquest treball quan abans millor i fer-ho de manera natural amb els petits i permetre que s'expressin i s'expliquin.

Per tal de treballar-ho i integrar-ho a l'aula i a partir d'una activitat que vaig trobar en aquest bloc: Educació emocional, una filosofia de vida

Vaig agafar una cartolina negra i cares amb expressions de les diferents emocions treballades: ràbia, alegria, sorpresa, tristesa i por i targetes amb els seus noms.
En un primer moment es van sorprendre i els feia una mica de vergonya explicar com se sentien, però poc a poc van començar a sorgir explicacions curioses sobre el seu estat d'ànim i així a partir d'aquest moment vam convertir aquesta activitat en un activitat pròpia de la classe, a vegades fins i tot ells mateixos em recordaven que calia canviar com se sentien i de manera autònoma ho feien. 




















Un altra activitat extreta del bloc citat anteriorment i que va permetre al llarg del curs fer un recull bonic de sentiments i emocions va ser:  EL POT DELS BONS MOMENTS.

Vam agafar un pot gran de plàstic i el vam decorar amb paper de seda. A partir d'aquell moment es va convertir en un pot màgic i únic que contindria els millors moments del dia. 
Després d'una estona de conversa al final del dia fèiem un balanç del dia viscut i escollíem el que més ens havia agradat i en un paperet se'n feia el dibuix i es guardava en el pot i quan tots havien acabat es llegia el que havien explicat del dibuix. 
Era un moment bonic, un moment de reflexió, primer conjunta i després individual en fer el dibuix.
El pot del bons moments
Les nostres "reflexions"




































I per acabar res millor que una cançó d'alegria tal com els hi vaig fer als petits vaixells!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada