diumenge, 7 d’abril del 2013

Un bon regal per Sant Jordi!

Amb l'abril ja començat tots esperem un dels dies més bonics de l'any, el dia de Sant Jordi, el dia dels llibres i de la rosa, dia de llegendes, contes, cançons... dia ple d'emocions i sentiments a flor de pell.  Dia en què els llibres es converteixen en els màxims protagonistes, personalment per mi qualsevol dia és bo per comprar llibres... però, bé, aquí ja no hi entrarem, avui simplement us vull recomanar un llibre, per si algú encara no té clar quin llibre poder-se comprar o bé regalar! 

Aprendre i ensenyar amb benestar i empatia- La formació emocional del professorat
Ed. Octaedro


És un llibre que hauria de convertir-se en una lectura obligatoria per a tots els mestres, un llibre que ens permet reedescobrir o bé descobrir que és l'educació emocional, un llibre que ens parla d'emocions i educació, que ens parla de l'educació de les emocions i de la salut psicològica i del centre educactiu, ens dóna les claus per a crear centre emocionalment intel·ligents, ens facilita recursos per al creixement emocional a l'aula, parla d'estils educatius... en resum ens dóna les claus per ajudar-nos en el dia a dia i fer veure aquells persones que encara dubten de la importància de l'educació emocional o creuen que simplement es tracta de dir estic content o trist... és un dels llibres que tots els mestres hauríem de llegir i prendre nota de tot allò que ens ajudarà a millorar com a persones i per tant també ens ajudarà a formar millor als nostres alumnes. 
Els autors del llibre són mestres, professors, formadors...i que han investigat, experimentat i demostrat la importància de l'empatia, el benestar, l'educació i gestió de les emocions, etc.Tenim Pere Darder, Ferran Salmuri, Mariano Royo, Anna Carpena, Josefina Sala, Lourdes Marzo i Marta Albaladejo que ens els diferents capítols comparteixin tot el seu saber!

El primer dia que vaig veure el llibre em va cridar de seguida l'atenció, no ho sé, sovint veiem llibres que pel títol ja ens semblen atractius i aquest n'és un d'ells i més quan vaig veure que entre el autors i havia l'Anna Carpena i la Marta Albaladejo, de les quals sóc seguidora (en breu tinc un entrada preparada d'aquesta última i un dels seus llibres)
La lectura és àgil i ràpida i a part de ser més que útil per mestres també ho és per aquelles persones (per sort cada vegada n'hi ha més ) que són conscients de la importància de les emocions  i la seva gestió. 

Podria escriure molt sobre tot el que vaig anar marcant i emmarcant, però llavors no tindria gràcia, cal que sigueu vosaltres mateixos el que aneu descobrint que vol dir aprendre i ensenyar amb benestar i empatia... això sí, us deixo amb un petit fragment que em va encantar i que evidentment tinc emmarcat i que a moltes agendes hauria d'estar enganxat com a objectiu del curs! ;) 



Petonets!

3 comentaris:

  1. Doncs jo el poso el primer de la llista dels llibres que em penso regalar aquest Sant Jordi! Jejeje.
    UNA ABRAÇADA!

    ResponElimina
  2. Un altre llibre interessant és "El profesor emocionalmente competente" Joan Vaello Orts, Ed. Graó, ara ho estic llegint i m'agrada molt!
    beset

    ResponElimina
  3. Mónica, gràcies!!! En prenc nota!!!
    Petonets!

    ResponElimina