Com transmetre que l’educació
emocional no és només un aspecte curricular sinó que es tracta d’un aspecte relacional
ja que només si ho entenem així tindrem en compte la dimensió personal, només
així el mestre entendrà que no es tracta de complir una estona i després seguir
amb la rutina de nombres, lletres... només tenint en compte la part curricular
ens deixarem moltes coses pel camí, cal trobar l’harmonia entre el cor i el
cap, cal raonar adequadament i sentir de manera intel·ligent i això cal que
primer ens ho apliquem a nivell personal, cal que vulguem seguir creixent
personalment i estiguem oberts a passar ITV’S emocionals, cal parar doncs i
reflexionar no només sobre com em sento o com es senten els altres sinó que cal
també preguntar-se com se senten els altres amb mi?
Quina empremta estic
deixant als altres? Com gestiono, com penso... com desenvolupo la consciència?
Responent els com em sento amb mi mateix, com visc les
emocions?; com se senten els altres amb mi? I què deixo en el meu pas?dóno
resposta a 3 dimensions: la intrapersonal, la interpersonal i la ètico-social (
La Bellesa de Sentir d’Eva Bach).
Cal escoltar, comprendre, entendre, acompanyar, transitar,
respectar... les emocions, però només ho podrem fer amb els altres si primer ho
fem amb nosaltres mateixos i això no és fàcil, gens fàcil però cal fer-ho, cal
cuidar-se per poder donar i compartir.
Fins aviat!
Petonets!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada